افتتاح مرکز داده امین با حضور رییس مجلس شورای اسلامی

مراسم افتتاح مرکز داده اینترنتی امین به عنوان نخستین و بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی‌ با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، شخصیت های حوزوی و مسئولان دولتی برگزار شد.

دکتر علی طائی‌زاده، مدیرعامل مرکز داده امین در این مراسم ظرفیت میزبانی بیش از ۲ هزار سرور که قابل توسعه تا دو برابر است، قابلیت میزبانی بیش از ۱۰۰ هزار سایت، پایگاه اطلاع رسانی و کتابخانه مجازی و ظرفیت ذخیره سازی ۱۲۰ ترا بایت اطلاعات با قابلیت توسعه را از ظرفیت‌های این مرکز داده بر شمرد.

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران امنیت سایت‌ها و سرورهای این مرکز داده را وجه تمایز دیگر آن دانست و یادآور شد: با توجه به لزوم صیانت از حریم محتواهای اسلامی‌ ـ شیعی در اینترنت و از سوی دیگر کثرت حملات (هک) اینترنتی به این سایت‌ها، به منظور رعایت استانداردهای بین المللی امنیت اطلاعات در ابعاد زیرساخت و تجهیزات فعال در مرکز داده امین، تدابیر لازم اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: به این منظور اجرای استانداردهای حفاظت الکترومغناطیس در برابر حملات و خرابکاری های الکترومغناطیسی و استانداردهای حفاظت فیزیکی، در این مرکز داده کنترل و نظارت دسترسی رعایت شده و از فیلترینگ و دیوار آتش دولایه و سیستم های ذخیره سازی چند سطحی و چندلایه استفاده شده است.

دکتر طائی‌زاده یکی از اهداف ایجاد و راه‌اندازی مرکز داده امین را پشتیبانی از جامعه بانوان در سطح ملی و بین‌المللی به واسطه ارائه محتوای مناسب در بسترهای مختلف به منظور ارتقای فرهنگ دینی بانوان به عنوان رسالت ذاتی حوزه‌های علمیه، ایجاد ظرفیت میزبانی کتابخانه‌ها، فعالیت‌های تبلیغی و شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد در حال گسترش در حوزه‌های علمیه و مراکز اسلامی‌ یاد کرد.

وی یادآور شد: مراحل پیاده‌ سازی و اجرای مرکز داده امین طی دو سال و براساس مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه به عنوان عالی‌ترین نهاد حوزه های علمیه انجام شده است.

اخبار مرتبط

بازدید دکتر انصاری معاون وزیر ارتباطات از غرفه مرکز داده‌امین در کنفرانس زیرساخت اطلاعاتی کشور

اخبار

تقدیر از مرکز داده امین در نهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات

اخبار

بازدید آیت الله مکارم شیرازی از مرکز داده امین

اخبار

بازدید معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی از مرکز داده امین

اخبار